HTML

Ajnánlom

Angol Ingatlan

Mindent az angol ingatlanokról

Látogatók

Locations of visitors to this page
Online látogatók:

Friss topikok

Archívum

Címkék

2011.03.12. 23:00 Vektorigo

London részei

Ahogy már írtam én Londonban élek és ezért a londoni ingatlanokkal is fogok foglalkozni leginkább.

Szeretek számomra még nem ismert részeket felfedezni Londonban, utána pedig megnézni a térképen, hogy merre is jártam. A legtöbbszor nem azért megyek egy új környére, hogy feltárjam és megismerjem, hanem valamilyen dolgom akad arra. Sok állásinterjúra jártam, nézegettem lakásokat, eljártam hivatalokba, látványosságokat néztem meg Londonban, barátokkal találkoztam és autókáztam is már itt. Ahogy a környékeket jártam, akarva akaratlanul is megfigyeltem, hogy milyen ingatlanok vannak arrafelé, milyen embrek élnek arra, milyen boltok vannak ott és hogy milyen a közérzetem.

Ha az ingatlan szóba kerül, akkor van egy vesszőparipa, ami gyakran előkerül: mi egy ingatlan legfőbb három jellemzője? “Location, Location, Location” magyarul: “elhelyezkedés, elhelyezkedés, elhelyezkedés”... ami egy kicsit hülyén hangzik így magyarul, de még az is lehet, hogy hamarosan megszokjuk. London 5 fő területre van felosztva égtájak szerint:

 Angol Ingatlan - London részei

London részei

 

West (W) - Nyugat , North (N) - Észak, North-East (NE) - Észak-kelet, South East (SE) - Dél-kelet, South West (SW) - dél-nyugat. Ezen belül Londonnak van összesen 32 választókerülete (borough) + a City of London ami nem (!) tartozik London irányítása alá. A City of Londonnak külön története van. Ha nagyon érdekel akkor itt olvashatsz róla. Ami minket még érdekelhet, az a postai irányítószámok által határolt területek:

Angol ingatlan - London postai irányítószámai

London postai irányítószámai

A postai irányítószámok a fent látható 2-4 hosszúságú kódokkal kezdődnek és egy további 3-4 hosszú kóddal egészülnek ki, mely pontosan megjelöli azt az épületet, amihez az irányítószám tartozik. Az esetek 90%-ban a postai irányítószám segítségével könnyedén azonosítható az épület és a keresőkbe ezt megadva könnyedén odatalálhatunk. pl. SE17 2HZ, W2 2AT stb. Nagyon sok helyen kérik a postai irányítószámot vásárláskor, vagy amikor keresgélünk az interneten. Pl. ha atuóbiztosítást akarunk kötni, akkor meg kell adni az irányítószámot, ahol az autó parkol, és ettől is függhet a biztosítási díj. De hasznos lehet a postai irányítószám amikor Londonon belül utazunk, mert az internets útkeresők (és a GPS-ek) többségébe könnyedén azonosítja őket.

Általánosságban azt tudom mondani, hogy az Északi és Nyugati területek (N és W) jobb móduak. Ehhez hozzá vehetjük Dél nyugat (SW) északi részeit és a belvárost (Central, City of London). Kelet (E) és Dél-kelet pedig gyengébb megítélésű, de mindenképpen fejlődő és feltörekvő. Keleten inkább arab-indiai keveredésűek, dél keleten pedig afró/karibi feketebőrű lakosság az uralkodó. Ezek nagy általánosságok. Mindegyik népcsoportot megtalálni mindenhol, de a fentebb leírtak láthatóan igazak. Ha az adott terlütene járkálsz, akkor a saját szemünkkel is látni fogjuk.

Minket ez azért érdekel, mert a “jobb” módú környéken az ingatlanok ára magasabb, a “rosszabb megítélésű” környékeken pedig alacsonyabbak az árak. Nyilván van a rosszabb környéken is drágább valamint a jobb környéken is olcsóbb ingatlan. Minden ingatlan egyedi, nem beszélve a tulajáról szóval az ár sokminden függvénye és nem csak a "Location, Location, Location" számít.

Szólj hozzá!

Címkék: ingatlan irányítószám


A bejegyzés trackback címe:

https://angolingatlan.blog.hu/api/trackback/id/tr532723446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása